patterns > Zen of Knitting
> Quarantine Shawl
Quarantine Shawl
When I wrote this pattern I was living the most strange experience of my life: quarantine. Even if quarantine is going to be less strict in these days the Pandemic Covid-19 is stil locking us in our homes and from my windows I can’t see anyone in the street. I wanted to keep myself busy and there is no better way than to design a new shawl. One that will make me think of summer sun, colors, beaches and sea: open air… After a stash dive, I came up with a linen yarn that I think is perfect for hot italian springs and summers and here it is!
On all my pattern is running a buy 2 get 1 free offer. Just add 3 patterns in your cart, no code needed
Do you know I have a newsletter? Subscribers have access to special discount codes and can participate in test knitting the new patterns! To subscribe, click here
This shawl is worked from side to side, starting with a cast on of 6 stitches and ending with a bind off of 7. You can play with color and stripes. I wanted an asymmetrical design, but you can choose to have 2 identical sides, just inverting the directions given for one side. You can play with color too, choosing only 2 colors or using a different color for every lace section.
YARN
Linen Spirit 100 % pure linen 100 gr /450 m (4 ply) in three colors MC: 100 gr in color 005
CC1: 100 gr in color 002
CC2: 100 gr in color 067
NEEDLE
The choice of the needles is crucial in this shawl. Try to swatch the two stitches together with different needle sizes to be sure to get a flat and regular fabric. The suggested needle size depend on the yarn I used and my tension. Testers used very different needle sizes.
Number 4 mm (US 6) and 3 mm (US 2 1/2) circular needles on almost a 80 cm (32 “) circular, to accommo- date the large number of stitches
OTHER MATERIALS
Stitch markers, tapestry needle, blocking tools.
GAUGE
It’s not crucial. Mine is 29 sts and 42 rows on 4 mm (US 6) needles in 10 cm (4”) in linen stitch.
Mentre scrivo queste note stiamo passando alla fase 2 della nostra Quarantena, ma nel momento in cui ho disegnato questo scialle il lockdown era appena cominciato e chiusa nella mia casa, non vedevo anima viva per strada. Sentivo il bisogno di occupare il mio tempo e cosa potevo fare di meglio se non disegnare un nuovo scialle? Uno che mi facesse pensare ai giorni estivi in cui potermi immaginare fuori, al sole, su una spiaggia (ci riusciremo davvero?) all’aria aperta… Così cercando a fondo fra i miei gomitoli ho trovato del lino, in tre colori che mi sono sembrati perfetti.
Su tutti i miei pattern è valida l’offerta “compra due prendi 3”. Aggiungi 3 pattern nel tuo carrello e uno sarà gratis
Questo scialle è lavorato da parte a parte, con un avvio di sei maglie e una fine di 7 punti. Si può giocare con il disegno e con i colori. Io ho voluto uno scialle asimmetrico, ma se vuoi, puoi ottenere una perfetta ripetizione dei motivi di un lato anche sull’altro, semplicemente ribaltando gli schemi. Puoi usare due colori, tre, o anche di più, cambiando colore ad ogni striscia.
FILATO
LinenSpirit Lithuanian Linen 4 capi, 100 gr /450 m in 3 colori
MC: 100 gr in colore 005
CC1: 100 gr in colore 002
CC2: 100 gr in colore 067
FERRI
La scelta del numero dei ferri è cruciale per la riuscita dello scialle. I due punti utilizzati danno un tessuto molto diverso: il punto lino è molto denso, mentre il pizzo è aperto e vaporoso. È importantissimo provare a lavorare i due punti in un campione cambiando il numero dei ferri per ottenere un tessuto che stia ben piatto. Le tester hanno utilizzato dimensioni di ferri molto diverse, in considerazione non solo del filato usato, ma anche della propria tensione del filo.
Ferri circolari n. 4 mm per il punto lino e n. 3 mm per il pizzo su un cavo di almeno 80 cm per dare spazio all’elevato numero di punti.
ALTRI MATERIALI
Segna punti, ago da lana, accessori per il bloccaggio.
CAMPIONE
Il campione non è cruciale per il calcolare la misura dello scialle, ma piuttosto per verificare la buona riuscita della successione dei due punti. Ad ogni modo il mio campione è di 29 maglie e 42 righe per 10 cm, in punto lino dopo il bloccaggio.
63 projects
stashed 52 times
- First published: April 2020
- Page created: May 5, 2020
- Last updated: November 25, 2022 …
- visits in the last 24 hours
- visitors right now